SUPERENKELT LUNSJSYSTEM
Oslo lunsj opererer ikke med skjulte kostnader eller "kantinebidrag". Hos oss betaler du kun for det du bestiller. Vi har derfor utviklet en supereffektiv løsning hvor de ansatte styrer sin egen lunsj i en felles lunsjlevering, - slik sparer bedriften din tid, penger og mye mas. I tillegg så blir det mindre matsvinn - bra for miljøet, bra for deg og bra for oss.
Hvordan fungerer det?​

Systemet virker slik at en firmaansvarlig setter opp en «grunnbestilling». Hver enkelt ansatt kan så legge til sin egen lunsj fra en liste av alternativer. Alles lunsj blir levert samtidig.

Veiledningen under er for Lunsjansvarlig / administrator for lunsjsystemet. Dersom du er ansatt i bedriften må du bruke følgende veiledning:

1. Registrer bedriften i Oslo Lunsj webshoppen

Den som skal være firmaadministrator går til shoppen her. Hvis du ikke har brukt tjenesten før, trykker du «Logg inn» i menyen og velger så linken for å opprette en ny konto. Hvis du er den første i din bedrift til å registrere deg, blir du automatisk firmaadministrator.

Kontroller at du er firmaadministrator:

Når du har logget inn med din nye bruker, må du kontrollere at du er firmaadministrator. Hvis du har linken «Firma innst.» i toppmenyen, da er du det. Hvis du ikke ser linken, forsøk å laste om siden en gang. Dukker den fremdeles ikke opp, er allerede noen andre administrator i ditt firma. Kontakt snorre@jpg.no (411 222 22) eller mathias@jpg.no(411 222 07), så løser vi det.

Systemet forsøker å finne ut hvilket firma du jobber i. Til dette ser vi først på organisasjonsnummer, så firmanavn og til slutt epostdomene. Finner vi ingen av disse i databasen fra før, betyr det at du er administrator i et nytt firma.

2. Bestem hvilke varer som skal være tilgengelig i lunsjbestillingen​

Som firmaadministrator, må du velge hvilke varer som skal være tilgjengelig til lunsjbestilling. Trykk på «Firma innst.» og så «Velg hvilke varer som skal være tilgjengelig i flerbrukerbestillingen». Trykk på en vare for å gjøre den tilgjengelig. Du vil se at boksen blir tydeligere. Trykk en gang til for å gjøre varen u-tilgjengelig.

Catering - Oslolunsj
3. Invitér de ansatte som brukere​

Som firmaadministrator, må du invitere de brukerene som kan administrere sin egen lunsj. Trykk på «Firma innst» og så «Registrer brukere som skal bestille sin egen lunsj». Øverst på denne siden finner du to bokser; I den første skriver du inn den ansattes mobilnummer, i den neste skriver du inn navn. Trykk så «Send». Brukeren vil få en SMS som forteller at han er invitert som bruker, og vil bli oppfordret til å laste ned OsloLunsj sin app.

Lenger ned på siden finner du en liste over registrerte brukere. Brukere med en grønn sirkel foran seg, regnes som aktive. En rød sirkel markerer en inaktiv bruker. Inaktive brukere kan ikke administrere sin egen lunsj. Trykk på sirkelen for å endre status.

4. Sett opp en ukeplan​

Nå er det på tide å lage «grunnbestillingene». Trykk på «Lunsjavtale» i menyen. For hver ukedag, ser du en (tom) boks. Trykk på «Opprett» for den ukedagen du ønsker å lage en ny grunnbestilling. Uten å bestille noen varer, trykker du «Fortsett i høyre kolonne»

På den påfølgende siden velger du leveringssted og tidspunkt. Du kan også gi beskjeder til kjøkkenet og til budet, men vi ber om at disse feltene bare brukes dersom du har viktige beskjeder. Det er ikke nødvendig å gi informasjon om allergier på dette skjemaet, siden hver ansatt kan oppgi det selv på nettsiden og i appen.

Trykk «opprett fast avtale» og gjenta prosessen for alle ukedager dere vil ha levering. Du kan gå tilbake til «Lunsjavtale» senere for å endre grunnbestillingen.

Oslo lunsj appen
5. Bruke appen til å administrere egen lunsj

Alle brukere må nå laste ned appen «OsloLunsj» fra AppStore eller PlayStore. (Søk på «oslolunsj» eller trykk på linken nederst på siden)). Første gang brukeren skal logge inn må hun sette et passord. Trykk «Ny bruker/jeg har glemt passordet» nederst på innloggingsskjermen. Etter å ha logget inn, trykker så brukeren på knappen «Tilkjørt» nederst på skjermen.

Appen vil vise planlagte leveringer 30 dager fremover. De dagene det er mulig å påvirke bestillingen, vises «[endre]» nederst på hver dag. Her kan brukeren endre bestillingen sin denne dagen eller denne ukedagen hver uke. På dager der firmaadministrator ikke har satt opp en grunnbestilling, kan ikke brukeren legge til varer.

Verdt å merke seg:

Det er ikke nødvendig at alle bruker OsloLunsj appen. Hvis et firma f.eks har noen personer som «alltid» er på jobb og noen personer som har mer fleksibel timeplan, kan firmaadministrator legge alle de faste på «sin bestilling» og la de med varierende ukeplan administrere sin.

NB! Hvis all lunsj avbestilles, kommer naturligvis ikke budet.

Lykke til!

Tradisjon

DEN KJENTE OSLOFROKOSTEN SIKRET NORSKE SKOLEBARN EN NÆRINGSRIK START PÅ DAGEN HELT TILBAKE FRA 1929.

Oslo Lunsj bringer denne tradisjonen videre og sørger for å sikre deg og dine medarbeidere en næringsrik, velsmakende og variert lunsj gjennom hele uken. Alle retter blir tilberedt samme dag av ferske råvarer, helt fritt for halvfabrikata. Våre kokker har erfaring fra noen av Skandinavias fremste restaurantkjøkken, og vi tar lunsjen din på alvor. 

Catering - Oslolunsj
Foto: Bespisning Tøyen Ukjent/Oslo Byarkiv

Fersk lunsj hver dag

Catering - Oslolunsj

FERSKLUNSJ HVER DAG

Vi kan tilby ulike lunsjordninger for din virksomhet, Vi kan levere porsjonspakket lunsj, lunsjbuffet med tre varmretter, tre kaldretter og salater eller en egen kantineløsning. Det er ingen bindingstid og du kan variere antall og mengde fra dag til dag. Vi er meget fleksible og tilpasser oss deres behov. Se de mulige lunsjløsninger under: 

Sjekk ut lunsjvariantene her:

Oslolunsj buffet

Lunsjbuffet består av 3 varmretter (kjøtt, fisk eller vegetar, tilbehør som potet, pasta o.l,) 2 komponerte salater, 1 grønn salat med tomat og agurk, Øko brød fra Kolonihageni, aioli og humus. Se dagens meny
Kr 96,- 

Porsjonspakket lunsj:

Dagens Varmlunsj
Sammensatt kost av sunne råvarer tilberedt fra bunnen av. Serveres med brød og smør. Se dagens meny
Kr 89,- 

Dagens Varmlunsj vegetar
Sammensatt kost av sunne råvarer tilberedt fra bunnen av. serveres med øko brød fra kolonihagen og smør. Se dagens meny
Kr 89,- 

Dagens påsmurt
Våre sandwicher/wraps er laget med økologisk brød fra Kolonihagen bakeri. Se dagens meny
Kr 89,- 

Dagens påsmurt vegetar
Våre sandwicher/wraps er laget med økologisk brød fra Kolonihagen bakeri. Se dagens meny
Kr 89,- 

Dagens Salat
Vi bruker de ferskeste salatene og grønnsakene, toppet med deilig tilbehør og serveres sammen med en dressing som komplimenterer alt. serveres med øko brød fra kolonihagen og smør. Se dagens meny 
Kr 89,-

Dagens Salat vegetar
Vi bruker de ferskeste salatene og grønnsakene, toppet med deilig tilbehør og serveres sammen med en dressing som komplimenterer alt. serveres med øko brød fra kolonihagen og smør. Se dagens meny 
Kr 89,-

Tallene snakker for seg selv!

100 +
Produkter
50 +
Kunder
1 +
Medarbeidere

REFERANSER - kantinedrift​

  • Pilestredet Park
  • Netcompaniet
  • Pilestredet Park
  • Spoon
  • Hille Melby Arkitekter
  • Arkitekthøyskolen
  • Industrifinans
  • Storm Kantine
  • Westerdals
  • EXP Group
  • Rubicon TV
  • USA Ambassade
  • Aleris
  • Unfold
  • Akademiet
  • CBRE
  • Storm property
Skroll til toppen